Wykształcenie
Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego Wydziału Ekonomi, specjalizacja Organizacja i Zarządzanie
Doświadczenie zawodowe
Od 1995 roku właściciel obiektu Pensjonat Familia we Władysławowie.
W latach 1998 – 2004 Dyrektor Zarządzający i właściciel Ship Personal Courses International, gdzie ogromnym sukcesem okazała się współpraca z firmą Princess Cruisess (największej kompanii ekskluzywnych promów wycieczkowych w standardzie pięciu gwiazdek pływających na świecie), dla których przeprowadzano rekrutację oraz kompleksowe szkolenie pracowników w standardzie *****
W latach 2008 – 2011 współpracował z ENERGA S.A. (spółka zależna MCSE) w roli konsultanta ds. zarządzania obiektami hotelowo- gastronomicznymi. W związku z zawartym kontraktem, odpowiedziany za kompleksową konsultację w zakresie restrukturyzacji i zarządzania obiektami należącymi do grupy MCSE.
Dzięki wprowadzonym zmianom obłożenie hoteli w skali roku wyniosło 76%, przy czym średnia krajowa oscylowała na poziomie 63%. Wcześniej notowano obłożenie w granicach 48 – 51%. Wzrósł także wskaźnik ADR, odnoszący się do średniej stawki za pokój, o 23% do poziomu 55 EUR na hotel trzygwiazdkowy, natomiast wskaźnik RevPAR wyniósł 43 EUR.
Od 2000 roku Prezes Zarządu i właściciel obiektu Hotel Królewski oraz Restauracji Stary Spichlerz – Puby i Restauracje Sp. z o.o.
Rok później został współwłaścicielem baru/pubu Zimne Nóżki, znajdującego się w centrum Gdańska.
W 2013 roku powstała spółka Małe Morze Sp. z o.o. (partnerstwo publiczno – prywatne; 30% udziałów posiada Spółka komunalna Gminy Władysławowo), której jest Prezesem Zarządu i współwłaścicielem.
W tym samym roku stał się też właścicielem Browar Sopot Sp. z o.o., koncept restauracji rybnych z produkcją browaru o unikalnej recepturze Starego Browaru Sopot.
Od 2015 roku Prezes Zarządu i współwłaściciel RESORT Nadmorskie Hotele Sp. z o.o. – aktualnie powstającego hotelu Błękitny Żagiel w Gdyni.
Działalność związana z prowadzeniem wcześniej wymienionych hoteli i restauracji sprowadza się do realizowania następujących zadań:
- Analiza rynku i jego specyfiki. Określenie grup docelowych i konkurencji dla poszczególnych obiektów
- Opracowanie biznesplanów dla każdego z obiektu w oparciu o analizę rynku, jego specyfikę, konkurencję i zagrożenia w danym rejonie
- Opracowanie strategii marketingowej i wizerunkowej dla obiektów, z podziałem na plany krótko i długoterminowe
- Kompleksowy nadzór nad projektem i jego realizacją dla obiektu hotelowego w standardzie trzech gwiazdek. Nadzór nad wymaganymi przeglądami i koncesjami w oparciu o obowiązujące przepisy
- Określenie i wdrożenie wymagań sprzedażowych oraz norm dla obłożenia obiektów
- Określenie i wdrożenie planów sprzedażowych, określenie norm F/C, systemów raportowania, obiegu dokumentów oraz standardów
- Nawiązanie współpracy z największymi portalami i ujednolicenie wartości prowizyjnych
- Nawiązanie współpracy i zawarcie umów ramowych z Grupami Kapitałowymi, prowadzącymi interesy w regionie
- Nadzór nad działem finansowym. Optymalizacja kosztów, zwiększenie wartości firmy
- Wdrażanie nowych obszarów działalności firm, mających na celu zwiększenie przychodów przedsiębiorstwa i atrakcyjności oferty obiektów
- Implementacja najnowszych rozwiązań oraz technologii usprawniających procesy wszystkich działów w obiektach.
Współpraca z mediami: